8.31.2009

کتابخانه دیجیتال کودکان



کتابخانه بین المللی دیجیتال کودکان، دارای هزاران کتاب به زبان های مختلف از جمله به زبان فارسی است. هدف از راه اندازی این کتابخانه، آماده سازی کودکان برای زندگی در محیط چندفرهنگی و اشتراک دانش و تجربه میان آنها اعلام شده است.


8.17.2009

نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری


نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری، 15 و 16 مهرماه سال جاری به ریاست استاد یوسف ثبوتی، در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار خواهد شد. این کنفرانس میان رشته ای است و محورهای آن از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. آخرین مهلت ارسال مقاله (قبل از تمدید) 31 مردادماه اعلام شده است. اطلاعات بیشتر را از وب سایت کنفرانس دریافت کنید.

8.09.2009

معرفی حوزه های پژوهشی جامعه شناسی: روش شناسی


روش شناسی، بررسی نظری روش های تحقیق و حلقه ی واسط بین فلسفه علوم اجتماعی و روش تحقیق است. همچنین، روش شناسی را می توان لایه ی زیرین روش تحقیق دانست. زمانیکه برای انجام یک پژوهش از خود می پرسیم که کدام روش تحقیق برای پژوهش در موضوع مورد نظر مناسب است، وارد قلمرو روش شناسی شده ایم. روش شناسی است که به ما می گوید رویکرد کمی را در پیش بگیریم یا رویکرد کیفی را. بنا بر این روش شناسی از نظر زمانی و منطقی بر روش تحقیق اولویت دارد. برای روش شناس شدن، باید فلسفه علم و به ویژه فلسفه علوم اجتماعی را به خوبی فرا گرفته باشیم. متاسفانه کتاب های روش تحقیق مبحث مستقلی را به روش شناسی اختصاص نمی دهند و این، یکی از مهمترین ضعف های منابع روش تحقیق است. منع مشخصی با عنوان روش شناسی وجود ندارد. اما بعضی از کتابهای روش تحقیق، در فصل های اول، به طور پراکنده به این مبحث پرداخته اند.

8.05.2009

حوزه های تخصصی برای راهنمایی پایان نامه و مشاوره ی پژوهشی

بنا به درخواست دانشجویان محترم، حوزه های تخصصی ذیل برای راهنمایی پایان نامه و مشاوره ی پژوهشی معرفی می شود:

الف ـ رشته جامعه شناسی
1ـ روش تحقیق کمی، کیفی و تلفیقی
2ـ جامعه شناسی ارتباطات و فناوری اطلاعات(با تاکید بر اینترنت، تلفن همراه و تلویزیون ماهواره ی)
3ـ جامعه شناسی توسعه و جهانی شدن
4 ـ جامعه شناسی پزشکی و سلامت
5 ـ جامعه شناسی علم و فرهنگ
6ـ جامعه شاسی کارآفرینی و نو آوری

ب ـ رشته مدیریت فناوری اطلاعات
1ـ روش شناسی ایجاد سیستم های اطلاعاتی
2ـ مدیریت دانش
3ـ نرم افزار های اجتماعی، وب 2 و وب3
4ـ سلامت الکترونیک
5ـ دولت الکترونیک
6 ـ تعامل انسان و کامپیوتر


شرط پذیرش راهنمایی پایان نامه، توانایی دانشجو در استفاده ی بروز از اینترنت و علاقمندی ایشان به موضوع پژوهش است.(دانشجویانی که درس روش تحقیق و زبان تخصصی را با من گذرانده باشند، در شرایط مساوی، اولویت دارند)
***لیست فوق به معنی تسلط اینجانب به حوزه های مذکور نیست. من نیز یک پژوهشگر علاقمند هستم،همین.***